Az ideális autó akkumulátor töltő

40 hozzászólás

Írta: Fikó Tamás

2019.10.28.
Akku töltöttség ellenőrzése

Milyen az ideális autó akkumulátor töltő?

Megszámlálhatatlan autó akkumulátor töltő létezik a piacon, de sajnos számos olyan akad köztük, ami épp csak akkumulátor töltésére alkalmatlan.

Bármennyire is csábító az alacsony ár, 10.000 Ft alatt nem szabad töltőt vásárolni!
Az ilyen termékek csak a szinten tartásra vagy legfeljebb a csepptöltésre alkalmasak.

Egy minőségi töltőt ilyen árkategóriában nem lehet értékesíteni, mert a gyártásához szükséges alkatrészek bekerülési költségeit sem fedné le igazán.

Trafós vagy processzor vezérelt töltőt válasszunk?

Az akkumulátor töltőket két kategóriába sorolhatjuk: trafós vagy processzor vezérelt töltők.

Trafós akkumulátor töltő

A trafós töltők a régi jól bevált technológián alapulnak. Sokan gondolják, hogy már elavult, azonban egy biztos: ez nem megy tönkre és a legmegbízhatóbb módon tölti fel az akkumulátort, legyen az bármennyire is lemerülve. Jellemzően ezek nagy, nehéz és robosztus készülékek, így sajnos egyre inkább háttérbe szorulnak a kisebb, könnyebb, kompakt méretű processzor vezérelt töltőkkel szemben.

GIANT GZL 50 Akkumulátor töltő 12V 30 Amp/24V 20 Amp

Processzor vezérelt akkumulátor töltő

A processzor vezérelt töltő készülékek között, mivel olcsóbb alkatrész felhasználásával készülnek, könnyen kifoghatunk egy bóvlit. Ez csak akkor derül ki, amikor éppen szükség lenne rá. A processzor vezérelt töltők több karakterisztikával képesek a processzor által kibocsájtott rezgéseket elektromos árammá alakítva beletölteni az akkumulátorba.
Számos biztonsági előírás vonatkozik rájuk, ezért a teljes automatizálás miatt nincs lehetőségünk feszültséget és áramerősséget állítani, ráadásul a töltő magától fejezi be a töltést, gyakorlatilag nem tudjuk szabályozni.

Ctek Mxs 5.0 Akkumulator Tolto 12v 5 Amp 56 999

Az olcsóbb töltőkkel nem lehet feltölteni például egy mélyen lemerült, 9 Volt alatti feszültségű akkumulátort. Ezek ugyanis nem képesek beindítani az áramfelvételhez szükséges kémiai folyamatot. Az ilyen töltők maximum kisebb motorakkumulátorok töltésére, illetve nagyobb akkumulátorok szinten tartására alkalmasak, mint egy csepptöltő.

A drágább, több funkciós processzoros töltő már képes például a szulfátlanításra, a nagyon lemerült akkumulátorban is képes a töltési folyamat beindítására. Továbbá valóban 100% -ra tölti az akkumulátort és a végén a csepptöltés funkciójával szinten is tart, ha elfelejtenénk lekapcsolni. Az ilyen tudással rendelkező töltő azonban már jóval magasabb árkategóriában mozog, mint egy hagyományos trafós töltő. Mivel rengeteg a hasonló tudással hirdetett olcsó eszköz, így ezek jellemzően nem kerülnek megvásárlásra.
Csak egyszer kellene beruháznunk egy ilyen készülékre és ha úgy adódik, hogy szükségünk van rá, akkor teljes mértékben biztosak lehetünk a tökéletes eredmény elérésében.
További hasznos kiegészítőkkel (pl. indításrásegítő funkció, információ visszajelző az akkumulátorba töltött áram mennyiségéről, akkumulátor állapotmérő stb.) egy ilyen töltő ára akár a 100.000.-Ft-os értékhatárt is elérheti.

Véleményem szerint, ha valóban csak szinten tartás és csepptöltés funkciót keresünk (pl. motorakkumulátorok szezonon kívüli tárolása), válasszuk a 10.000 Ft alatti kategóriát! Viszont ha lemerült akkumulátort szeretnénk tölteni akkor a 18-30 ezres kategóriák közül válasszunk! A további extra funkciókért pedig jóval az 50 ezer Ft feletti kategóriákkal fogunk találkozni.

Vásárlás előtt mindenképpen érdemes egy szakember véleményét kikérdezni, nehogy feleslegesen adjunk ki pénzt egy olyan dologra, amit nem fogunk tudni használni, épp akkor, amikor a legnagyobb szükség van rá.

40 hozzászólás

  1. Kalló János

    Milyen töltőt ajánlanának egy 6V, 84Ah-ás akku töltésére?

    Válasz
    • Fikó Tamás

      Kedves János!

      Egy 84Ah akkumulátorhoz, minimum egy 5 Amperes töltőt ajánlanék. Sajnos ezek a teljesítményű 6 Voltos töltők elég ritkán fellelhetőek, legtöbbször a 12V-os változatokba integrálnak 6V-os töltési lehetőségeket, jellemzően sokkal kisebb teljesítményben. Sajnos a 6V 84Ah akkumulátorhoz mi sem értékesítünk megfelelő teljesítményű töltőt.

      Üdvözlettel,
      Fikó Tamás

      Válasz
  2. szilágyi sándor

    exide 12v 64ah 640a tipusú akkumlátorhoz milyen töltöt javasolnak több ötlet is lehet majd kiválasztom kb-30000ft-ig

    Válasz
  3. Bálint Tünde

    Kedves Tamás!
    Bosch Silver S4 12V 44AH 440A valamint Banner Power Bull 12v 50 AH 420A aksikhoz milyen trafós töltőt ajánl. Kérem több lehetőséget írjon, hogy tudjak választani.

    Válasz
  4. János

    Kérdezném, hogy 12 volt, 60 ah munka akkuhoz, Zap energy, milyen töltőt ajánl?

    Válasz
  5. Gárdos Péter

    Tisztelt Fikó úr!
    Tanácsát kérem. Suzuki Swift gk. nagyon ritkán használom, de töltés után baj van az alapjárattal, amit egy “betanítás” segítségével lehet visszaállítani. (Javaslatok szerint) Ezt szeretném elkerülni. Kérdésem az, hogy használható-e a biztonságosan a csepptöltő úgy, hogy ne kelljen levenni a sarukat a töltés alatt? Nem okozhat-e ez zárlatot vagy tüzet? Amennyiben ez így van, ajánlana megfelelő terméket?
    Várom szíves válaszát,
    Üdvözlettel,

    Válasz
      • Veigli Gyula

        Kedves Tamás !
        Banner munka akkumulátor töltéséhez hagyományos töltőt keresek (80 Ah).
        Mit tudna ajánlani és kérem, hogy írjon az ilyen töltők helyes használatáról munka akku töltésénél.
        Köszönettel: Veigli Gyula

        Válasz
        • Fikó Tamás

          Kedves Gyula!
          Ha a hagyományos töltő esetében a trafós változatokra gondol akkor az alábbit tudom ajánlani:
          https://lestiakku.hu/webaruhaz/tolto-es-indito-keszulekek/giant-gzl-30-akkumulator-tolto-12v-24-amp-24v-16-amp/
          A munka és hagyományos indító akkumulátorok között nincs töltési különbség. Ha kihasználja belőle az áramot, (lemerül) fel kell tölteni. Töltési áramerősség maximum 8 Amper, ezt a töltő kijelzőjén tudja ellenőrizni. Töltési idő: lemerült akkumulátor esetén 8-10 óra.
          Üdvözlettel,
          Tamás

          Válasz
          • Veigli Gyula

            Kedves Tamás !
            Köszönöm szépen a választ.
            V.Gyula

  6. Gárdos Péter

    Nagyon köszönöm a válaszát!
    Gárdos Péter

    Válasz
  7. Hosszú Szilárd

    Üdvözlöm.12V 92ah 810 akksihoz milyen töltőt ajánl ami nulláról is tölt és gyors funkciöja is van,válaszát előre is köszönöm.tisztelettel:Hosszú Szilárd

    Válasz
    • Fikó Tamás

      Kedves Szilárd!
      Az alábbi töltőt tudom javasolni hozzá:
      https://lestiakku.hu/webaruhaz/tolto-es-indito-keszulekek/ring-akkumulator-tolto-12v-12-amp-recb212/
      A töltőn gyors funkció található, mely a teljes 12 Amperes áramerősséggel képes “gyorsan” tölteni. A lassú funkció ezt az értéket megfelezi, tehát “kíméletesen” 6 Amperrel tölti a ráakasztott akkumulátort. Feltöltés után automatikusan csepptöltésre áll. A kijelzőjén a pillanatnyi töltőáramot Ampert, vagy a töltőáram feszültségét Voltot lehet látni.
      Üdvözlettel,
      Fikó Tamás

      Válasz
  8. Gabor kalmar-nagy

    Jó napot kívánok.
    A kérdésem a következő lenne. Hogyan tudnék egy büfékocsiban 2 db hütőszekrényt ami darabonként /110 kW / év fogyasztású, akkumulátorral és áramátalakítóval üzemeltetni kb 5 óran keresztül?
    Hogy tudom kiszámolni ,hogy mekkora akkura és milyen töltőre lenne szükségem?
    Köszönöm a válaszát
    Tisztelettel Kalmar Gabor

    Válasz
    • Fikó Tamás

      Kedves Gábor!
      Elméleti szinten tudok csak ajánlani, a számítási folyamatokat most nem írnám le.
      Ahhoz, hogy a hűtőszekrényt 12V-ról megtáplálva 5 órán keresztül tudja üzemeltetni, 60Ah-ás akkumulátorra van szüksége. Azért, hogy az adott teljesítményű akkumulátor ne legyen mindennap teljesen lemerítve nem árt rászámolni egy kis tartalékot, így a javaslatom a 100Ah. Ebből is kimondottan munka akkumulátor jöhet szóba mint például az alábbi linken található típus:
      https://lestiakku.hu/webaruhaz/munka-akkumulator/banner-energy-bull-munka-akkumulator-12v-100ah-jobb-95751/
      A számítás: egy darab akkumulátor, egy hűtőszekrényt képes üzemeltetni. Ha rendeltetésszerűen használja, tehát minden lemerítés után feltölti, a gyártó adataiból kiindulva 2 évig lesz képes kapacitásvesztés nélkül működni.
      Hozzá való töltőnek az alábbi típust ajánlom:
      https://lestiakku.hu/webaruhaz/tolto-es-indito-keszulekek/forex-12v-7amp-akkumulator-tolto-t127/
      Amennyiben egyszerre szeretne tölteni két akkumulátort, akkor ugyan ennek a 24 Voltos változatát javaslom:
      https://lestiakku.hu/webaruhaz/tolto-es-indito-keszulekek/forex-24v-8amp-akkumulator-tolto-t2408b/
      Amennyiben olcsóbb, gyengébb minőségű töltőt keres, fennállhat annak a lehetősége, hogy a mindennapos töltési folyamatot az elektronika nem fogja elbírni. Sajnos több esetben tapasztaltam ilyet.
      Ezek az ajánlások természetesen elméleti, papírforma szerint lettek kiszámolva. A gyakorlat sok esetben mást mutathat, kiindulási pontnak viszont alkalmazható.
      Üdvözlettel,
      Fikó Tamás

      Válasz
  9. Bódi Attila

    Tisztelt Fikó úr!
    Azzal a kérdéssel fordulnék önhöz, hogy szeretnék egy CTEK töltőt vásárolni és nem tudom eldönteni, hogy a CTEK MXS 5.0 vagy a CTEK MXS 5.0 test and charge típust válasszam. Tudja e a testelős változat a sima MXS 5.0 képességeit, vagy azt mind nem és csak a testelés miatt drágább?
    A leírásokban számomra nem egyértelmű.
    Köszönettel: Bódi Attila

    Válasz
    • Fikó Tamás

      Kedves Attila!
      Csak a teszt funkció miatt drágább. Az elektronika, a processzor, és az összes további funkció ugyan az a két töltőben.
      Véleményem szerint a teszt funkció nem éri meg a felárat, ugyanis ha az akkumulátor rossz, a töltési ciklus nem megy végig, illetve ha jó, akkor pedig az akkumulátor indítóképes.
      Üdvözlettel,
      Fikó Tamás

      Válasz
      • Bódi Attila

        Köszönöm a gyors választ, valami hasonlóra gondoltam én is, de jobb ha szakember véleményét kérjük ki!

        Válasz
  10. Horváth Gábor

    Kedves Tamás!
    Azt szeretném kérdezni hogy ezen az akku töltőn 2 állapot van 14,4 és 14,8V-os töltés:
    https://lestiakku.hu/webaruhaz/tolto-es-indito-keszulekek/forex-12v-7amp-akkumulator-tolto-t127/
    Előbbi indító, utóbbi munka akku töltéséhez van ha jól tudom.
    Mi történik akkor ha rossz funkciót használ valaki akár az indító akár a munka akkuhoz? Nem tölt fel teljesen? Esetleg akku vagy töltő károsodás?
    Köszönöm.
    Üdv
    Horváth Gábor

    Válasz
    • Fikó Tamás

      Kedves Gábor!
      Nem történik semmilyen károsodás sem az akkumulátorban, sem a töltőben.
      Manapság már nem lehet forgalomba hozni olyan terméket, amely védelem nélkül bármi másba kárt tud tenni.
      A nagyobbik töltőfeszültséggel (14,8V) nem csak munkaakkumulátorokat, hanem start-stop képes AGM technológiájú akkumulátorokat is ezzel az opcióval kell tölteni. Ennek ellenére javasolni szoktam, hogy a téli hidegben érdemes a hagyományos savas akkumulátorokat is a 14,8 Voltos feszültséggel tölteni, mert hidegben, azaz 0 fok alatt nehezebben veszi a töltést az akkumulátor, nagyobb feszültségre van szüksége.
      Üdvözlettel,
      Fikó Tamás

      Válasz
      • Péter

        Kedves Tamás!

        Mi a jobb megoldás az akkuk töltésére amennyiben 2 db 12voltos munka akkut sorba kapcsolunk 24v csónakmotorhoz. Mindkettőt külön tölteni 12v töltővel vagy összekötve tölteni együtt a kettőt 24v töltővel?

        Válasz
        • Fikó Tamás

          Kedves Péter!
          A 24 Voltos töltés a megfelelőbb, mert így egyformára töltődik a két akkumulátor.

          Válasz
          • Péter

            Kedves Tamás!

            Azt is olvastam a témába hogy az sem teljesen jó mert oda kell valami töltés kiegyenlítő mert a 2 akksi a belső ellenállása miatt nem egyenlően töltődik és az sem jó.
            Ez igaz? Ha igen mi a megfelelő milyen eszközöket kell venni?
            Köszönöm előre is.
            Üdv
            Peti

          • Fikó Tamás

            Kedves Péter!
            Abban az esetben ha két azonos teljesítményű új akkumulátort vásárol amit egyszerre használ akkor nem kell töltéskiegyenlítő. A két akkumulátor egyformán fog öregedni, ellenállásuk is közel azonos lesz. Ennek hátránya, hogy ha az egyik akku tönkremegy, akkor is párban kell cserélni őket.
            Töltéskiegyenlítőre abban az esetben van szükség, ha a két akkumulátor kora és vagy teljesítménye nem egyforma és esetleg a 24 Voltos rendszer mellett 12 Voltos fogyasztót is használ az egyik akkumulátorról. Ebben az esetben a töltés egyenlőség felbomlik, töltéskiegyenlítővel lehet ezt korrigálni. Viszont ez a megoldás kompromisszumos és folyamatos problémákkal is jár.
            Üdv,
            Tamás

  11. Sarkady István

    Kedves Tamás,
    érdeklődöm, hogy a CTEK MXS 5.0 akkutöltővel hogyan tölthető az autóban beszerelve lévő akku?
    A leírása szerint ez a töltő a szulfátmentesítő és a regeneráló töltési fázisokban akár 15,8 voltos töltőfeszültséggel is töltheti az akkut.
    Nem fogja a szokásos 14,4 – 14,7 voltos töltőfeszültségnél nagyobb feszültség bántani az autó elektronikáját?
    A kérdéses autó egy 2019-es Hyundai Tucson 1,6 TGDI, sajnos start/stopos kivitel, AGM akkuval.
    Továbbá a Tucson gépkönyve a következőket írja:

    “A gépkocsiban karbantartásmentes, kalcium alapú akkumulátor található.
    • Ha az akkumulátor a gépkocsi elhagyása után a bekapcsolva maradt fényszórók vagy utastér világítás miatt
    lemerült, kb. 10 órás időtartamú lassú töltéssel feltölthető.
    • Ha az akkumulátor menet közben a túl nagy elektromos fogyasztás miatt fokozatosan merült le, akkor a feltöltést
    20 – 30 A áramerősséggel, két órán keresztül kell végezni.”

    Nem túl sok a 20-30 amperes töltőáram? Ha nyomdahiba a 20-30 Amper, akkor következetes, mert a német és az angol nyelvű gépkönyvben is 20-30 Ampert írnak. Egy átlag autós töltő 4-8 Amperrel tölt…

    Illetve a gépkönyv ezt is írja: “SOHA ne töltse a gépkocsiban az akkumulátort úgy, hogy a gépkocsi kábelsarui csatlakoztatva
    vannak az akkumulátorra.”
    Ez egy specialitás lehet a Hyundai-oknál? Nem szívesem kötném ki a téli karbantartó töltések idejére a start/stopos autóból az akkut…

    Válaszát előre is köszönve, üdvözlettel: István

    Válasz
    • Fikó Tamás

      Kedves István!
      Jogos a kérdés és nehéz lesz rá válaszolni.
      A CTEK számos kiegészítőt forgalmaz, amivel az akkumulátort beszerelt állapotban könnyedén lehet tölteni. Ilyenek például a szemes csatlakozókkal ellátott kábelek, melynek másik végén a CTEK töltőjének szabványos csatlakozóaljzata található. Ezt előszeretettel használják szezonális járműveken, például a motorokon és hobbiautókon. Ha a CTEK töltési karakterisztikája bármi kárt tudna okozni a jármű elektromos berendezéseiben, akkor nem lenne engedélyezett a forgalmazásuk. A járművek gyártása során ezzel tisztában vannak azok a mérnökök, akik az elektromos berendezéseket tervezik. Annak ellenére, hogy minden elektromos kört biztosíték véd, az alkatrészeket magas tűréshatárra tervezik. Ennek élő példája: havonta egyszer találkozom olyan gépjárművel, melynek a feszültségszabályzója tönkremegy. Ilyenkor a töltési feszültség 17 és 18 Volt között is ingadozhat. A jármű vezetője sok nap elteltével csak akkor tapasztalja a hibát, amikor már elviselhetetlen savszag terjeng az utastérben. Az akkumulátor tűzforró és fel van púposodva miközben az elektromos berendezések még mindig hiba nélkül működnek. Az autók gépkönyve azért tartalmaz különböző biztonsági előírásokat, mert ha például egy 50 évvel ezelőtt készített trafós töltővel töltünk akkumulátort amiben semmilyen védelem nincs és a töltő miatt, vagy saját hibánkból kifolyólag kárt teszünk az autóba, ezért a gyártó semmilyen felelősséget nem fog vállal. Nyilván mindenkinek saját felelőssége, hogy milyen töltővel, hogyan tölti az akkumulátort. Hozzáteszem, egy régi, védelem nélküli töltővel én sem mernék úgy akkumulátort tölteni, hogy az beszerelt állapotban van. Szerencsére a CTEK töltő minden olyan védelmi funkcióval el van látva, amivel nem tud kárt tenni az autóban, még akkor sem, ha a véletlenül fordítva csatlakoztatjuk a kábeleket.

      A 20-30 Amper áramerősséggel való töltést csak abban az esetben kell elvégezni, ha az akkumulátor valamilyen külső tényező miatt mély kisütött, 1-2 Volt feszültségű állapotra merül. Ennyire lemerült akkumulátor esetében a töltési folyamatot csak nagy áramerősséggel lehet elkezdeni (hogy az akkumulátorban lévő kémiai folyamat beinduljon), majd szépen fokozatosan csökkenteni kell azt. Ezt a feladatot szakemberre bíznám, otthoni körülmények között nem ajánlott elvégezni. Hozzáteszem, a CTEK töltő nem is képes ekkora áramerősséggel tölteni, és valószínű nem is tudna feltölteni egy ennyire lemerült akkumulátort.
      Ezt a nagy áramerősséget az akkumulátor minden indítás után megkapja. Lakatfogóval mérhető a kábeleken átfolyó áramerősség. Sokakat meglephet, ugyanis minden indítás után az autó generátora akár 50-70 Amper áramerősséggel kezdi el tölteni az akkumulátort kb. 10 másodpercig. Ez azt jelenti, hogy az egy indítással elvesztett áram mennyiségét, a generátor kb. 10 másodperc alatt visszatölti az akkumulátorba, majd a feszültségszabályzó leszabályozza azt és a megfelelő töltöttségi szinten tartja az akkumulátort amíg le nem állítjuk a járművet.
      Összességében, egy jó minőségű, megbízható, akár a CTEK töltővel saját felelősséggel lehet akkumulátort tölteni beszerelt állapotban, időről időre én is ezt teszem teljes probléma nélkül. Ez igaz bármelyik autótípusra többek között a Hyundai Tucsonra is.
      Remélem tudtam segíteni.
      Üdvözlettel,
      Tamás

      Válasz
  12. Sarkady István

    Kedves Tamás, nagyon szépen köszönöm!

    Válasz
  13. Holubecz Richárd

    Kedves Tamás!
    40-100Ah közötti kertigép és munka akkumulátorok töltésére is keresek megoldás, amiben vannak hagyományos ólomsavas és zselés akkuk is. A kérdésem az, hogy mivel első sorban a hagyományos trafós részesíteném előnyben, tölthető zselés akku is velük? Sok terméknél ki van emelve, hogy a tölthető akku típusa : ólomsavas.
    Ill. ha van erre trafós verzió, melyiket javasolná?
    Köszönöm előre is
    Richárd

    Válasz
    • Fikó Tamás

      Kedves Richárd!
      Sajnos nagyon régóta és a mai napig elterjedt a “zselés” akkumulátor kifejezés, de valójában sosem létezett.
      Ezek az akkumulátorok mind ólomsavas technológiával készülnek melynek vannak AGM vagy GÉL változatai, de mindegyik ólommal és kénsavval oldja meg az áramtárolást.
      Trafós töltőkből egyre kevesebbet készítenek a magas gyártási költség, és az “elavult” töltési karakterisztikája miatt, de ennek ellenére még mindig ez az a gyártási technológia ami a legmegfelelőbben képes akkumulátort feltölteni.
      A kínálatunkban egy ilyen töltő elérhető, annyira új, hogy még nincs fent webáruházunkban. Magyar gyártmány P-CELL névre hallgat AKT 10-es típusszámmal, mely 12V-on maximum 10 Amper áramerősséggel képes tölteni, analóg töltéskijelzővel, ára bruttó: 20.000 Ft. Abszolút ajánlott termék.
      Üdvözlettel,
      Tamás

      Válasz
  14. Holubecz Richárd

    Kedves Tamás!
    Egy max. 100-120Ah-s zselés és savas akkumulátorok töltésére keresnék megoldást, ami munkaakkukat is
    biztonsággal tölt. A trafós verziók közül (ezt gondolnám biztonságosabbnak) melyiket javasolja, ami zselés akkukra is megfelelő?
    Erősen esélyesek nagyon lemerült akkumulátorok is.
    Köszönöm előre is!
    Richárd

    Válasz
  15. Rubec Norbert

    Kedves Tamás adott egy 60ah Banner akkumlátor 2.0 benzines Mazdában van 1hónapig nem volt beindítva az autó és lemerült vásároltam egy trafós akkumulátor töltőt (https://dnipro-m.ua/tovar/zaryadnoe-ystroistvo-cb-20s/) a következők lennének a kérdéseim mivel először jártam így hogy lemerült és laikus vagyok a témában segítségre/tanácsra lenne szükségem.
    Rátettem töltésre az akkumlátort lassú móddal (van rajta gomb lassú és gyors) a mutató a 10 amperesnél volt 7óra töltés után kb a 4esnél állt meg de levettem az autó utána probléma nélkül indult járattam a motort még utána 15percet. Mondtak olyanokat hogy ez túl erős töltő az én akkumátoromnak és hogy nem egészséges és mondtak olyat is hogy használhatom nyugodtan na én nem tudom kinek higyjek.
    1: Használhatom-e ezt a töltőt ha esetleg később szükségem lenne probléma nélkül vagy tehet kárt az akkumlátorban? (vagy b variáció van lehetőség becserélni kisebb teljesítményűre inkább tegyem azt?)
    Válaszát nagyon szépen köszönöm
    Üdvözlettel,
    Norbi

    Válasz
    • Fikó Tamás

      Kedves Norbert!
      Nyugodtan használja ezt a töltőt legközelebb is ha szükség lesz rá. Nem fog kárt tenni az akkumulátorba, és tisztességesen feltölti azt. A magas Amper áramerősség a töltés beindításához, az akkumulátor áramfelvételéhez elengedhetetlen folyamat, a töltő a későbbiekben leszabályozza magát 6 Amper alá. Arra figyeljen oda, hogy ne hagyja a töltőn az akkumulátort napokig, ilyen erős töltés esetében maximum 12 óráig.
      Üdvözlettel,
      Tamás

      Válasz
  16. Kassai Csaba

    Üdvözlöm OPTIMA RED TOP RTC 4.2 50AH 815A zselés akku van MTZ80 traktorba ritkán használom Milyen töltő vagy bikázó lenne alkalmas?jó volna bikázni mikor már gyenge . Válaszát előre is köszönve.Csaba

    Válasz
    • Fikó Tamás

      Üdvözlöm. Bikázni akkor szükséges egy akkumulátort mikor lemerült állapotban már nem indítóképes, és nincs idő feltölteni azt.
      Ha le van merülve az akkumulátor, mindenképpen tölteni kell.
      A töltést elvégezheti bármelyen töltővel amelyik képes AGM technológiájú akkumulátor töltésére, vagy minimum 14,8 Voltos töltőfeszültséggel rendelkezik.
      Üdvözlettel,
      Tamás

      Válasz

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Hasonló bejegyzések

Akkumulátor csepptöltő: Mire is jó?

Akkumulátor csepptöltő: Mire is jó?

Miért is kell nekünk az akkumulátor csepptöltés? Az őszi és téli hónapok beálltával sokan pihentetik hobbi járműveiket akár autót vagy motort. Ilyenkor hetekig, hónapokig nincs beindítva a jármű ezt elsősorban az akkumulátor sínyli meg. Minden járműnek legyen az autó...

Mitől különleges a start-stop autó akkumulátor?

Mitől különleges a start-stop autó akkumulátor?

Tudta, hogy a start-stop rendszerrel ellátott autók nem hagyományos akkumulátorral működnek? Extrém elvárások vannak velük szemben, hiszen az önindító gyakori működtetése rendkívül nagy energiát igényel. Éppen ezért, ha valami gond adódik vele, akkor sem tud úgy...

Minden, amit tudni kell a Start-Stop Akkumulátorról

Minden, amit tudni kell a Start-Stop Akkumulátorról

Elsősorban tisztázzuk, mi is az a start-stop akkumulátor és a start stop autó rendszer? Ez alatt azt a technológiát értjük, ami az autó motorját megállásnál leállítja, majd indulás előtt beindítja. Az autógyártók a Start-Stop rendszert nem azért találták ki, hogy...