Motor akkumulátor

1–12 termék, összesen 249 db

Motor akkumulátor, robogó akkumulátor

Majdnem minden motor akkumulátor, robogó akkumulátor jellemzően távolkeletről érkeznek hazánkba. Gyártási helyük főként Kína, Taiwan, Dél-Korea és Japán. Kifejezetten a Harley Davidsonba való, kiemelt minőségű akkumulátort az USA-ban gyártanak, ezeknek az ára arányaiban a legdrágább.

Számos méretű, teljesítményű és különböző gyártási technológiájú motorakkumulátor áll rendelkezésre, viszont minden esetben a gyártó által előírt típust kell az adott motorba beszerelni!

Készletünkön a 3Ah kapacitású robogó akkumulátortól kezdve egyészen a 30Ah kapacitású fűnyíró, traktor akkumulátorig minden megtalálható a kategóriában.

A teljes kínálatban több márka is fellelhető, melyek között csak minőségi különbségek vannak, azonos típus esetén teljesítményük szinte egyforma.

A 90-es években gyártott motorok jellemzően még savas akkumulátorokkal kerültek forgalomba, a 2000-es évektől napjainkig a korszerűbb, felitatott savas (köznapi elnevezés szerint zselés) AGM változatokat építik bele a különféle motorokba.
2010 után az AGM motorakkumulátorok mellett már megtalálhatóak az úgynevezett gél-állagú akkumulátorok, melyek előnye, hogy fektetve is használhatók: Napjainkban egyre jobban elterjednek azok a motorok, ahol fektetve kerültek beépítésre az akkumulátorok, ide csak a gyárilag üzembehelyezett AGM vagy gél-állagú motorakkumulátor típusokat lehet teljes biztonsággal beépíteni.

A motorakkumulátor üzembe helyezése és élettartama

Mivel szezonális termékről van szó, a motorakkumulátorok nagy része nincs üzembe helyezve: szárazon töltött, és a hozzávaló savat a gyártó mellékeli a csomagolásba. Szárazon töltve a motor akkumulátor károsodás nélkül évekig tárolható. Előnye, hogy a vásárlás és az üzembe helyezés után nem túltárolt, hanem egy teljesen új akkumulátort vehetünk használatba. Hátránya, hogy foglalkozni kell vele, a savat bele kell önteni az akkumulátorba és érdemes utána 2-3 órát tölteni, tehát azonnal nem teljesen üzemkész.

A szárazon töltött motor akkumulátor a legtöbb esetben nem 100%-osan töltött. Ezért szoktuk javasolni, hogy az első használat előtt árammal töltsük pár órát.

A motorakkumulátor téli tárolása

Téli leállásnál ügyeljünk arra, hogy az akkumulátort szereljük ki a motorkerékpárunkból, robogónkból és fagymentes helyen tároljuk! A téli szezon alatt érdemes az akkumulátort kétszer, háromszor feltölteni, hogy elkerüljük a használaton kívül szulfátosodást. A szulfátosodás egy olyan folyamat, mely csak lemerült állapotban következik be, és hosszabb idő után (3 hónap) visszafordíthatatlanul károsítja az akkumulátort. A téli leállás alatt használható csepptöltésről bővebben a töltők kategóriában olvashatnak.

Kérem tekintse át motorakkumulátor kínálatunkat!