Autó akkumulátor

1–12 termék, összesen 274 db

Autó akkumulátorok

Egy autó akkumulátor alapvetően két kategóriába sorolhatjuk: vannak az „európai” akkumulátorok és a „japán (ASIA)” akkumulátorok.

Az Európában gyártott autókat kizárólag európai akkumulátorral szerelik, valamint kivétel nélkül a „jobb pozitívos” változatok kerülnek beépítésre. Ismertető jelük, hogy a pólus kivezetések az akkumulátor tetejéhez képest süllyesztve helyezkednek el.

Autó akkumulátorok magassága, fajtái

Ezek az akkumulátorok kétféle magassággal kerülnek forgalomba: 190mm magas és 175mm magas.
A 175mm profilmagasságú, ún. alacsonyházas akkumulátor a FORD, és a 2010 előtt gyártott OPEL, illetve a RENAULT egyes típusaiba szerelhető, az összes többi Európában gyártott gépjármű a 190mm profilmagasságú akkumulátorokkal kerül forgalomba.

A hazánkban egyre népszerűbb, 2010 után gyártott ázsiai személygépjárművekbe (KIA, HYUNDAI, CHEVROLETT) szerelt akkumulátorok nagyrészt ugyanezekkel a méretű akkumulátorokkal kerülnek forgalomba. (Abban az esetben, ha az autót európai piacra készítették.) Azonban arra nagyon kell figyelni, hogy ezekben az autókban eltérhet a pozitív pólus kiosztása: a KIA és a Hyundai jellemzően jobb pozitívos, a Chevrolett viszont már bal pozitívos akkumulátorral kerül forgalomba.

A japán akkumulátorokat jellemzően a Japánban gyártott gépjárművekbe kell beépíteni! Ismertető jelük, hogy a pólusok az akkumulátor tetejének síkjához képest kiemelkednek.
Az európaihoz képest az akkumulátor edény mérete is eltér: hosszmérete rövidebb, magassága a pólusokkal együtt 220mm. A kisebb kapacitású 40Ah és 45Ah akkumulátorok szélessége keskenyebb, mindössze 135mm. A pozitív saruk elhelyezkedése változó: jobb és bal pozitívos kivitel is egyaránt elérhető. Meg kell jegyezni, hogy nem minden japán autómárkához való a fent említett japán akkumulátor: csak a valóban Japánban gyártott típusokhoz! Ilyenek például a MAZDA, HONDA, MITSUBISHI, SUBARU, LEXUS.

Az európai piacra szánt NISSAN és a TOYOTA gépjárművekbe az összeszerelő üzem stílusosan Európai akkumulátort épít.

Autó akkumulátorok technológiája

Bármelyik autóakkumulátorra igaz azonban a kalcium-ezüst technológia használta: ma már a jobb áramvezető képesség miatt az akkumulátorgyártók minden esetben felhasználják ezt a nyersanyagot, különböző összetételben.

Bár a köznyelv előszeretettel említi a zártrendszerű akkumulátort „zselés” akkumulátornak, a pontos megnevezés a zártrendszerű, gondozásmentes, ólomsavas, gépjármű indító akkumulátor.

A zselé, mint közeg sosem volt és továbbra sincs jelen az akkumulátor belsejében. Egy egésze más kategóriát képeznek a felitatott savas AGM akkumulátorok, de ezekről bővebben a Start-Stop autó akkumulátor kategóriában olvashatnak.