Autó akkumulátor
1–12 termék, összesen 168 db
-
Raktáron
ABS Universal Autó Akkumulátor 12V 44Ah 360A Jobb+
21.900 Ft -
Raktáron
ABS Universal Autó Akkumulátor 12V 55Ah 440A Jobb+
27.900 Ft -
Raktáron
ABS Universal Autó Akkumulátor 12V 72Ah 640A Jobb+
35.900 Ft -
Raktáron
ABS Universal Plus Autó Akkumulátor 12V 100Ah 800A Jobb+
48.900 Ft -
Raktáron
ABS Universal Plus Autó Akkumulátor 12V 45Ah 400A Bal+
23.500 Ft -
Raktáron
ABS Universal Plus Autó Akkumulátor 12V 45Ah 400A Jobb+
23.500 Ft -
Raktáron
ABS Universal Plus Autó Akkumulátor 12V 56Ah 480A Jobb+
28.900 Ft -
Raktáron
ABS Universal Plus Autó Akkumulátor 12V 60Ah 540A Jobb+
30.900 Ft -
Raktáron
ABS Universal Plus Autó Akkumulátor 12V 74Ah 680A Jobb+
36.900 Ft
Autó akkumulátorok
Egy autó akkumulátor alapvetően két kategóriába sorolhatjuk: vannak az „európai” akkumulátorok és a „japán (ASIA)” akkumulátorok.
Az Európában gyártott autókat kizárólag európai akkumulátorral szerelik, valamint kivétel nélkül a „jobb pozitívos” változatok kerülnek beépítésre. Ismertető jelük, hogy a pólus kivezetések az akkumulátor tetejéhez képest süllyesztve helyezkednek el.
Autó akkumulátorok magassága, fajtái
Ezek az akkumulátorok kétféle magassággal kerülnek forgalomba: 190mm magas és 175mm magas.
A 175mm profilmagasságú, ún. alacsonyházas akkumulátor a FORD, és a 2010 előtt gyártott OPEL, illetve a RENAULT egyes típusaiba szerelhető, az összes többi Európában gyártott gépjármű a 190mm profilmagasságú akkumulátorokkal kerül forgalomba.
A hazánkban egyre népszerűbb, 2010 után gyártott ázsiai személygépjárművekbe (KIA, HYUNDAI, CHEVROLETT) szerelt akkumulátorok nagyrészt ugyanezekkel a méretű akkumulátorokkal kerülnek forgalomba. (Abban az esetben, ha az autót európai piacra készítették.) Azonban arra nagyon kell figyelni, hogy ezekben az autókban eltérhet a pozitív pólus kiosztása: a KIA és a Hyundai jellemzően jobb pozitívos, a Chevrolett viszont már bal pozitívos akkumulátorral kerül forgalomba.
A japán akkumulátorokat jellemzően a Japánban gyártott gépjárművekbe kell beépíteni! Ismertető jelük, hogy a pólusok az akkumulátor tetejének síkjához képest kiemelkednek.
Az európaihoz képest az akkumulátor edény mérete is eltér: hosszmérete rövidebb, magassága a pólusokkal együtt 220mm. A kisebb kapacitású 40Ah és 45Ah akkumulátorok szélessége keskenyebb, mindössze 135mm. A pozitív saruk elhelyezkedése változó: jobb és bal pozitívos kivitel is egyaránt elérhető. Meg kell jegyezni, hogy nem minden japán autómárkához való a fent említett japán akkumulátor: csak a valóban Japánban gyártott típusokhoz! Ilyenek például a MAZDA, HONDA, MITSUBISHI, SUBARU, LEXUS.
Az európai piacra szánt NISSAN és a TOYOTA gépjárművekbe az összeszerelő üzem stílusosan Európai akkumulátort épít.
Autó akkumulátorok technológiája
Bármelyik autóakkumulátorra igaz azonban a kalcium-ezüst technológia használta: ma már a jobb áramvezető képesség miatt az akkumulátorgyártók minden esetben felhasználják ezt a nyersanyagot, különböző összetételben.
Bár a köznyelv előszeretettel említi a zártrendszerű akkumulátort „zselés” akkumulátornak, a pontos megnevezés a zártrendszerű, gondozásmentes, ólomsavas, gépjármű indító akkumulátor.
A zselé, mint közeg sosem volt és továbbra sincs jelen az akkumulátor belsejében. Egy egésze más kategóriát képeznek a felitatott savas AGM akkumulátorok, de ezekről bővebben a Start-Stop autó akkumulátor kategóriában olvashatnak.
A Lesti Akku Kft kínálatában található autó akkumulátorok nagy része azonnal elérhető raktárról!